English
دوشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۸, ۱۵:۴۵
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

صنعت لوستر سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارد

صنعت لوستر سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارد
قره یاضی گفت: صنعت چراغ‌های تزیینی و روشنایی سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارد و ایران جزو پنج کشور اول تولید کننده لوستر در دنیاست.

صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا قره یاضی امروز در حاشیه  بیست و ششمین نمایشگاه لوستر، چراغ‌های تزیینی و روشنایی، اظهار کرد: نمایشگاه لوستر تهران در فضایی بالغ بر هزار متر مربع با ۱۷۰ غرفه از امروز تا ۴ روز آینده در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ارزآوری بالای این صنعت اظهار کرد: این صنعت سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارد که اگر هزینه‌های تولید آن کم شود در این شرایط دلاری، می‌توانیم صادرات بسیار بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغ‌های تزئینی ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های جانبی ۳۸ درصد است به طوری که مالیات بر ارزش افزوده را دوبار پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم کالایی را در بازار عرضه یا آن را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات این صنعت رفع و به ما کمک شود حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، زیرا ما جزو پنج کشور اول تولید کننده این محصول در دنیا هستیم.

وی گفت: لوستر تولیدی کشورمان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عربستان، اتحادیه اروپا، عراق و کشور‌های شرق آسیا صادر می‌شود و بازار مناسبی برای آن وجود دارد.

قره یاضی اظهار کرد: سه هزار تولید کننده در این صنف مشغول به کارند که منجر به اشتغال زایی برای ۳۰ هزار نفر شده اند. هر چقدر دولت کمک‌های خود را بیشتر کند می‌توانیم تولید و اشتغال زایی بیشتری داشته باشیم.

 محمد جواد قنبری معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: ۱۷۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی و صادرات آن‌ها به ویژه برای کشور‌های همسایه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به صادرات ایران به دیگر کشور‌ها گفت: درصورتی که بتوانیم در بخش‌های مواد اولیه تزیینی، مانند کریستال در کشور خودمان تولید داشته باشیم، می‌توانیم سودآوری و صادرات بهتری از این صنعت به دست آوریم.

وی یاد آوری کرد: دولت به دنبال آن است که از شرکت‌های داخلی حمایت بیشتری کند به همین منظور، هزینه حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی بسیار کمتر از همتایان خارجی آنهاست.

قنبری ادامه داد: در بخش صادرات نیز باید به صورت هدفمند ورود کنیم تا ارزش کالا‌های صادرات ایران در سطح بالایی باقی بماند.

وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه‌های ایرانی در سایر کشور‌ها گفت: بر اساس عقد تفاهم نامه‌هایی که صورت گرفته اولویت توسعه ما برای حضور، در نمایشگاه های کشور‌های همسایه است.

کد خبر: 6793186
۲۲ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۴۸

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.