English
سه شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۸, ۱۶:۳۷
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

درباره سامانه «سمات» توانیر چه می‌دانید؟

درباره سامانه «سمات» توانیر چه می‌دانید؟
سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر(سمات) به استناد ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی، از سوی دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این شرکت در سال95 راه‌اندازی شد.

صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزرات نیرو (پاون)، چنانچه هر یک از شهروندان از چگونگی ارایه خدمات، نقض قوانین و مقررات و عدم انجام وظیفه از سوی مسئولان شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق شکایتی داشته باشند، یا اطلاعی از سوء جریان‌های اداری مانند اخذ رشوه، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری، تضییع اموال عمومی و دولتی، وجود فساد و دیگر تخلفات اداری داشته باشند، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه «سمات» اعلام تا طبق ضوابط و مقررات مورد رسیدگی قرار گیرد.
از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون، تمامی درخواست‌ها و شکایات دریافتی از مبادی مختلف شامل دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو، درگاه الکترونیکی شرکت، مکاتبه مستقیم شهروندان و... از طریق سامانه سمات رسیدگی و اطلاع‌رسانی می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: شکایات و درخواست‌های مردم در این سامانه به‌طور روزانه کنترل و پایش شده و پاسخ آن در مهلت مقرر و مستند به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط ارسال می‌شود تا ضمن پاسخگویی و جلب رضایت شهروندان، بازه زمانی موردنظر مراجع نظارتی نیز رعایت شود.
بر اساس این گزارش، درحال‌حاضر میزان شکایات و درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه سمات، از اقبال رو به گسترش شهروندان برای مراجعه به این سامانه حکایت دارد و دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات توانیر، تمهیداتی برای این سامانه در نظر گرفته تا ضمن افزایش سطح رضایتمندی مردم، حجم شکایت‌های دریافتی نیز کاهش یابد.
طبق این گزارش، تمهیدات در نظر گرفته شده شامل هفت برنامه اجرایی از جمله بازرسی‌های دوره‌ای و مستمر از شرکت‌های زیرمجموعه و احصای نقاط آسیب‌پذیر، تدوین شیوه‌نامه بازرسی در پنج محور تخصصی و ارسال به شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق در رابطه با اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری(موضوع تبصره یک ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری) است.
تشکیل کارگروه تخصصی به‌منظور رسیدگی بیشتر به شکایات و درخواست‌های مردمی، تهیه گزارش‌های آماری و تحلیلی از ماهیت و موضوع شکایات، بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش‌های بازرسی به‌منظورآسیب شناسی و شناسایی گلوگاه‌های فساد و ایجاد ساز و کار لازم جهت ساماندهی و طبقه‌بندی مکانیزه گزارش‌های دریافتی از سازمان بازرسی کل کشور و شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق از جمله تمهیدات و برنامه‌های اجرایی دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات توانیر در سال97 به‌شمار می‌آید.

کد خبر: 78479
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۶

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.