English
چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹, ۰۹:۳۳
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیمه مشترکان برق، تلاش صنعت برق برای جبران خسارات وارده به مردم در اثر اتفاقات شبکه

بیمه مشترکان برق، تلاش صنعت برق برای جبران خسارات وارده به مردم در اثر اتفاقات شبکه
هموطنان می‌توانند از طریق سامانه بیمه مشترکان برق، نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه‌گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه‌گر، اقدام می‌شود.

صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سخنگوی صنعت برق با بیان این مطلب گفت: صنعت برق از سال 91 تاکنون در تلاش برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مردم که در اثر اتفاقات شبکه رخ می‌دهد، بوده است.
"مصطفی رجبی مشهدی" با بیان این که بر اساس قانون رقمی معادل 100 تومان در ماه از مشترکان شهری و 50 تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارت جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل‌ها، نسبت به جبران آن اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداکثر 121 میلیون و 280 هزار ریال، آتش سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و 169 میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و 548 میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و 32 میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و 221 میلیون و 500 هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می‌گیرد.
رجبی مشهدی با اشاره به این که شرکت توانیر به نمایندگی از همه شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه‌گر اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه‌گر، پس از ابلاغ قانون بودجه و ترتیبات مناقصه با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را دربر می‌گیرد، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام می‌شود. 
وی با بیان اینکه این روند در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، 45 روز به طول می‌انجامد، گفت: با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی که انتخاب شرکت بیمه‌گر نیاز دارد که گاه تا نیمه سال نیز به طول می‌انجامد، صنعت برق به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است.
سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: از طریق این سامانه هموطنان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه‌گر، اقدام می‌شود.

 نگهداری شبکه‌های داخلی منازل به عهده مشترکان است 
سخنگوی صنعت برق با بیان این که 98 درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاکید کرد: نکات ایمنی از سوی مشترکان باید  جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبکه برق، با کمک افراد متخصص نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری کنند.
رجبی مشهدی همچنین با تاکید براین که نگهداری شبکه‌های داخلی منازل و ساختمان‌ها به عهده مشترکان است و آنها مالک کنتور و شبکه‌های داخلی ساختمان هستند، به همه مشترکان برق توصیه کرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبکه‌های داخلی ساختمان توسط متخصصان و کارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاه‌های محافظ برای وسایل برقی استفاده کنند.

برق دزدی‌ها باعث ایجاد نوسان در شبکه می‌شود 
وی در عین حال برخی اتفاقات شبکه را نیز ناشی از استفاده های غیرمجاز از برق عنوان کرد و گفت: استفاده‌های غیرمجاز از برق(برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبکه‌های برق می‌شود و همین امر ممکن است به وسایل مشترکان آسیب وارد کند که در این زمینه از همه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن 121 اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.

کد خبر:55749
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۰۱

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.