English
پنج شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۸, ۲۱:۳۲
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خطوط برقی راه‌آهن تا سال 1404به 10 هزار کیلومتر می رسد

خطوط برقی راه‌آهن تا سال 1404به 10 هزار کیلومتر می رسد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: بر اساس اهداف پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز طول خطوط برقی راه‌آهن در ایران به 10 هزار کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از فارس ،حسن زیاری مدیرعامل شرکت راه‌آهن در اولین همایش سراسری مسئولان وزارت راه و ترابری اظهار داشت: همسو با اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، اقدامات مهم و اساسی برنامه‌ریزی شده‌ای در شرکت راه‌آهن انجام خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: طراحی‌های مناسب ساختارهای هندسی خطوط و رعایت ضوابط معیارهای مهندسی و کالیبره نمودن‌های دقیق و منطقی و توجه به مکانیزم‌سازی و نرم‌افزاری نمودن طراحی، از روش‌های اجرایی و پیاده‌سازی اصلاح الگوی مصرف در بخش فنی راه‌آهن است.
زیاری تصریح کرد: در بخش خطوط یا زیربناها علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نگهداری برخی نواحی با سیستم نگهداری دستی و تا حد 65 درصد از کل امور نگهداری انجام می‌شود که با توجه به قدرت بالای ماشین‌آلات مکانیزه ضرورت دارد که این امر به صورت مکانیزه انجام شود.
این مقام مسئول راجع به اجرای اصلاح الگوی مصرف در بخش ساختار و تشکیلات، افزود: اگرچه سالهای اخیر در زمینه استقرار اداری و کوچک‌سازی بدنه اقدامات اساسی برداشته شده است ولی هنوز سبک‌سازی ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: تعمیرات دستی در بخش ناوگان اعم از تعمیرات واگنی در خارج از زمان‌های مقرر و ایجاد یک سیستم کنترل هوشمند جهت نظارت بر این امر حائز اهمیت است.
زیاری تصریح کرد: هم اکنون با توجه به تجهیز برخی سمت‌های ناوگان براساس سیستم مانیتورینگ و هات‌باکس تا حدود بسیار زیادی کنترل سایش قطعات، که در مصرف سوخت و ارزبری اثر دارد، کاسته شده است.
وی در توضیح مقوله "سند چشم‌انداز و اصلاح الگوی مصرف در راه‌آهن " بیان داشت: طبق سند چشم‌انداز و اهداف راه‌آهن بهترین سامانه حمل و نقل ریلی منطقه با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مشارکت حداکثری بخش غیردولتی ضمن تأمین نیازمندیهای ذی‌نفعان دارای تعامل سازنده و مؤثر در ارتباطات بین‌المللی است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن،افزود: حمل و نقل ریلی در افق چشم‌انداز 1404 ویژگی‌هایی از قبیل بهترین سامانه حمل و نقل ریلی، استفاده فن‌آوری‌های نوین، مشارکت حداکثری بخش غیردولتی، تعیین نیازمندی‌های ذی‌نفعان و تعامل سازنده و مؤثر در ارتباط بین‌المللی، را شامل است.
وی اظهار داشت: دارا بودن مزیت اجتماعی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل، ایمن و اقتصادی‌تر بودن، اشغال کمتر زمین برای احداث، مصرف کمتر سوخت و آلودگی پایین محیط زیست از نقاط قوت حمل و نقل ریلی در ساختار اصلاح الگوی مصرف است.
این مقام مسئول راجع به برنامه‌های افق ایران 1404 در حیطه‌ راه‌آهن افزود: دستیابی به 25 هزار کیلومتر خط اصلی، 10 هزار کیلومتر خط برقی، 5 هزار کیلومتر دو خطه، افزایش تعداد واگن مسافری به 5 هزار واگن و افزایش لوکوموتیو اصلی به 2 هزار و 100 عدد، از برنامه‌های افق 1404 در توسعه راه‌آهن است.
مدیر عامل راه‌آهن افزود: پروژه تهران ـ مشهد و تبریز ـ آذرشهر، خط 160 کیلومتری صوفیان به سیمان صوفیان و BOT خط سریع‌السیر تهران - قم و BOT بافق - بندرعباس از پروژه‌های برقی راه‌آهن است.

فارس
۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۱:۳۷

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.