English
یکشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۸, ۰۲:۱۶
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

الگوسازی و برندسازی اولین گام‌ تجارت الکترونیکی

الگوسازی و برندسازی اولین گام‌ تجارت الکترونیکی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی در حوزه تجارت الکترونیکی، الگوسازی و برندسازی اولین گام‌هایی است که می‌توان با آن این نوع تجارت را رونق داد.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل ، "جعفر محمودی " در نشستی که با نمایندگان سایت‌های برتر فعال در حوزه تجارت الکترونیکی در محل معاونت پژوهشی وزارت بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور ما مرجع رتبه‌بندی سایت‌های تجارت الکترونیکی، دولت است، ابراز امیدواری کرد: با ورود شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی قضاوت در سطوح بالای کشور برای رتبه‌بندی سایت‌های تجارت الکترونیکی توسط این شرکت‌ها انجام شود.

وی با ابراز تاسف از عدم الگو برداری و استفاده صحیح از تجربیات دیگران گفت: متاسفانه در ایران عادت به مطالعه و پیاده‌سازی مطالعه یعنی موضوعی که در دیگر نقاط جهان اجرا شده و نتیجه مطلوب گرفته شده است، نداریم. در صورتی که این کار می‌تواند مسیر را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌تر کند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی  با اشاره به اینکه در کشور ما مرجع رتبه‌بندی سایت‌های تجارت الکترونیکی، دولت است، ابراز امیدواری کرد: با ورود شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی قضاوت در سطوح بالای کشور برای رتبه‌بندی سایت‌های تجارت الکترونیکی توسط این شرکت‌ها انجام شود.
وی افزود: آموزش به تازه ‌واردان فضای مجازی در حوزه تجارت الکترونیکی، الگوسازی و برندسازی اولین گام‌هایی است که می‌توان با آن این نوع تجارت را رونق داد.
معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی هم گفت: برای پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیکی باید امکانات و توان خود را در نظر بگیریم.
مسعود موحدی اظهار کرد: در مسیری که طی شده به نظر می‌آید که ما می‌توانستیم و باید بتوانیم به سطوح بالاتری از توانایی در تجارت الکترونیکی و وب‌سایت‌ها برسیم.
وی افزود: مقررات و تجربه نشان داده این توان در کشور وجود دارد و مدیران می‌توانند این کار را انجام دهند. در شرایط کنونی که بین امکانات موجود و کاربردها از طریق وب سایت‌ها ارتباط برقرار شده است، زیرساخت‌ها باید پیش از پیش تقویت شوند.
موحدی با اشاره به انتخاب سایت‌های برتر در همایش تجارت الکترونیکی در دو سال گذشته، شاخص‌های انتخاب سایت‌های برتر را بر اثر تجربیات اندوخته شده دانست که سال به سال ترقی می‌کند.
محمد زرگر ـ مدیرکل دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی ـ  نیز یکی از برنامه‌های اصل همایش‌های تجارت الکترونیک را که در سال‌های گذشته برگزار شده است انتخاب سایت‌های تجاری برتر عنوان کرد.
مدیرکل دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی ادامه داد: این انتخاب با روال علمی و دقیق از بین سایت‌های بخش خصوصی که تراکنش و طراحی خوبی داشته‌اند صورت گرفت. به طوریکه با 110 شاخص در 10 دسته سایت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و 8 سایت به عنوان سایت‌های برتر انتخاب شدند. به این منظور سقف امتیازات را 220 قرار داده و سایت‌ها را در مقایسه با بهترین سایت‌های جهان همچون آمازون رتبه‌بندی کردیم.
وی افزود: هرچند بیشترین امتیازی که توسط سایت‌های برتر کسب شد 76.6 از 220 بود اما این سایت‌ها با توجه به معضلات موجود توانمندی کارکرد بهتر از پیش را دارند. برای تشویق سایت‌ها برای بهتر شدن قصد داریم آن تعداد سایتی را که در سال‌های قبل حائز رتبه شده‌اند را به عنوان برتر انتخاب نکنیم.
زرگر با بیان اینکه طرح مشکلات سایت‌های تجاری از سوی برترین‌های این حوزه جذاب‌تر و مایه پیدا کردن راه حل سریع‌تر است اظهار کرد: در ارزیابی که صورت می‌گیرد نمایش سایت، گرافیک سایت، محتوای سایت، قابلیت دسترسی، زبان‌های مورد استفاده و امنیت حریم خصوصی سایت مورد بررسی کارشناسان انتخاب برترین‌هاست.
در این نشست نمایندگان سایت‌های برتر حاضر به بیان مشکلات تجارت الکترونیکی پرداخته و از آن بین به مشکلات پرداخت الکترونیکی به ویژه در فروش‌های خارجی، نبود حمایت مالی و معنوی از سوی سازمان‌های دولتی و نیز نبود تشکل صنفی مشخص برای سایت‌های تجاری اشاره کردند.
اکو نیوز
۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۶:۴۹

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.