English
پنج شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۸, ۱۸:۲۸
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشکل ما نقدینگی است

مشکل ما نقدینگی است
ناصر یزدآبادی رئیس هیات مدیره شرکت نامدار افروز: گاهی می بینم برخی کلمات به دلیل تکراری شدن ، معنای خود را ازدست می دهند . موضوع پرداخت مطالبات یکی از همین موارد است
مهندس ناصر یزدآبادی ، رئیس هیات مدیره و مدیر بازرگانی شرکت نامدار افروز در گفت و گویی که در ادامه می خوانید به طرح دوباره این مسائل و مشکلات می پردازد . او معتقد است راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات وجود دارد اما باید خواست و تلاش کرد.
 
چه عاملی سبب شد تا به عرصه صنعت برق وارد شوید و فعالیت خود رادر این زمینه ادامه دهید؟
به هر حال صنعت برق،صنعتی است که در عین حال که بحث تکنولوژی در آن تاثیرگذار است جنبه های اقتصادی نیز در آن اهمیت دارد لذا پس از بررسی هایی که در آغاز فعالیت خود انجام دادیم ،با توجه به ضعف و کاستی های موجود در بخش انتقال و واردات یراق آلات تا سال 1373 به دلیل ضرورت و نیاز صنعتبرق به رشد وتوسعه اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که قاعدتا بازار تولید این کالا توجیه پذیر خواهد بود لذا ما اولین قدم خود را در سال 73 در جهت طراحی و ساخت یراق آلات خطوط انتقال برداشتیم.در سال 74 هم پس از اخذ تاییدیه از آزمایشگاه بین المللی و انجام مراحل تایپ تست ،تولید انبوه آن را آغاز کردیم.
گرچه متاسفانه از ابتدای فعالیت ما این بحث همواره مطرح بود که تولیدکنندگان داخلی قادر به تامین نیازهای این صنعت نیستند و به همین دلیل ما نیز برای معرفی و جاا نداختن محصولات خود با مشکلات بسیاری مواجه بودیم،اما با استفاده از توانایی و تخصص مدیران شرکت توانستیم مشتریان خودراازنظرسطح کیفیت و استاندارد محصولات داخلی راضی نگه داریم. به تدریج موفق شدیم جایگاه فنی و اعتباری خودرا از نظر کیفیت و سرعت تولید و پاسخگویی به نیاز مشتریان بدست آوریم .درحال حاضرنیز با استفاده از 50درصد از ظرفیت خود عملا می توانیم نیازداخلی را پوشش دهیم.
 
نوع محصولات یا فعالیت شرکت نامدار افروز ، چیست ؟
ما تولید کننده قطعات یا تجهیزات مختلفی هستیم که عنوان رابط بین هادی های برق ، هادی های هوایی،مقره و دکل های فشار قوی مطرح است و اصطلاحاً به آنها یراق آلات خطوط فشار قوی گفته می شود .این قطعات شامل قطعات فولادی و آلومینیومی هستند وپروسه تولید آنها شامل پروسه های ریخته گری ،آهنگری ، فرم دهی ،ماشین کاری ،گالوانیزه ،پرس کاری و جوشکاری و... می شود به عبارت دیگر واحد تولیدی یراق آلات باید شامل این بخش ها باشد.
 
آیا تمام این قطعات توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید می شود؟
اساس طراحی این قطعات در مرحله اول ، بر مبنای استفاده از نمونه های خارجی و مهندسی معکوس بوده است در مرحله بعد با توجه به امکانات تولید داخل و محدودیت هایی که از نظر پروسه های تولید و مواد اولیه در داخل کشور وجودداشت،بابازبینی روش های طراحی ،قطعات متناسب با آن پروسه ها و مواد اولیه مجددا طراحی شده اند . به این ترتیب اکنون تقریباً 90 درصد طراحی ،ساخت قالب و تولید قطعات توسط متخصصان این شرکت انجام و تنها تعداد بسیار محدودی از این قطعات ، هنوز بر اساس پروسه ساخت نمونه های خارجی ساخته می شود و کلیه قطعات درداخل تولید می شوند.
 
آیا این محصولات را می توان نو آوری محسوب کرد؟
تولید این قطعات از دید ما نه صرفا یک نوآوری و نه کاملا یک کپی برداری است. بلکه تلفیقی از این دو محسوب می شود.به این معنی که اساساً شکل و فرم عمومی این قطعات به صورت استاندارد می باشدو تمام شرکت های تولیدی داخلی و خارجی موظفند تا آن شکل و فرم را رعایت کنند.اما از طرفی نیز چون ما تلاش کرده ایم که این قطعات را براساس امکانات داخلی موجود طراحی و تولید کنیم،پس لزوماً طراحی خاصی روی آنها انجام شده است که به نوعی نوآوری محسوب می شود.
علاوه بر این ،آنچه که تا حدودی ما آن را به عنوان نوآوری می شناسیم .دمپری است که اخیراً آن را طراحی کرده و به نام دمپرهای TDD معرفی شده است.دمپر TDDیکی از مهمترین وسایل مقابله با پدیده گالوپینگ است که برای اولین بار در ایران توسط شرکت نامدار افروز با همکاری پژوهشگاه نیرو طراحی و ساخته شده است.
 
پدیده گالوپینگ چیست و این دمپرها چه کاربردی دارند؟
پدیده گالوپینگ یکی از مهمترین مشکلاتی است که خطوط انتقال نیرو و فوق توزیع واقع شده در مناطق کوهستانی و سردسیر با آن مواجه می شوند. مشخصه اصلی این پدیده دامنه نوسانی بسیار بزرگ و فرکانس نوسانی پایین است که مشکلات بسیار زیادی را برای خطوط ایجاد می کند این مشکلات بسیار خطرناک بوده و در صور بروز این پدیده،خسارت بسیاری از قبیل قطعی برق ،افتادن سیم ها و آسیب به دکل هاو... حادث خواهد شد.
 
این دمپرها تا چه حد جوابگوی نیاز صنعت برق کشور است ؟ چه گواهی نامه هایی برای تولید محصولات خود کسب کرده اید؟
درخصوص تولید یراق آلات، شرکت ما بالغ بر پانصد مدل قطعه مختلف تولید می کند که هریک از این قطعات براساس نیازها و نوع ولتاژ خطوط هر منطقه طراحی شده اند.مسلماً قطعه ای که اکنون به نام TDDتولید می شود ، متناسب با نیاز داخل طراحی و تولید شده است.
در مفهوم گواهی ،ما در رابطه با مدیریت کنترل کیفی ،حدود 3سال پیش موفق شدیم گواهی ایزو 9001 را اخذ کنیم که اکنون نیز آن را تمدید کرده ایم. اخذ گواهی های تایپ تست در سطح ولتاژهای مختلف از 63 تا 400 کیلووات با ترکیب زنجیره های مختلف نیز از افتخارات مهم ما است که در حقیقت تاییدیه ای براستانداردهای بین المللی این قطعات محسوب می شود.
 
تعداد پرسنل شرکت چند نفراست وساختار داخلی آن چگونه است ؟
نامدارافروز یک شرکت کاملا خصوصی است که سهامداران آن را اعضای هیات مدیره تشکیل می دهند و مدیریت شرکت نیز بر عهده همین سهامداران است تعداد فعلی پرسنل شرکت 89 نفر است .از این تعداد 10 نفر در بخش اداری و 79 نفر نیز در بخش های کارخانه ، تولید و مهندسی فعالیت می کنند.
سازمان شرکت از سه قسمت مختلف شامل بازرگانی ، طرح و توسعه و مهندسی و تولید تشکیل شده است . در بخش طرح و توسعه و مهندسی ، امور مربوط به تحقیقات و طراحی قطعات انجام می شود.دربخش بازرگانی ،مدیریت خرید و فروش کالا و دربخش تولید ،برنامه ریزی و اجرای تولید قطعات انجام می شود.البته هریک از این بخش ها نیز شامل زیر گروه های خاص خود هستند.لازم است یادآوری کنم که هریک از اعضای هیات مدیره شرکت نامدار افروز به طورمعمول بخشی از فعالیتهای اجرایی شرکت را به عهده دارند.
 
معیارهای شما برای گزینش یک مدیر در بخش های مختلف شرکت چیست ؟
به طور کلی ،در شرکت نامدارافروز،انتخاب پرسنل یا مدیران میانی وابسته به نیازهای آن بخش است براین اساس ممکن است در مورد نوع فعالیت ما هر بخش نیازهایی داشته باشد که شاید منطبق با نیازهای سایر شرکت ها نیز نباشد. لذا از دیدگاه من ، نوع انتخاب مدیریت یک سازمان به نوع فعالیت یک شرکت بستگی دارد و براین اساس ، ما با توجه به سابقه افراد و بررسی توانمندی های افراد در پاسخگویی به نیازهای داخلی شرکت پس از یک دوره فعالیت آموزشی ،پرسنل و مدیران خود ر انتخاب می کنیم.
به طور مثال ما در بخش ریخته گری که کالای کاملا خاصی را تولید می کنیم قاعدتا انتظار نداریم از همان ابتدا شخصی که به عنوان مدیر معرفی و انتخاب می شود به طورکامل ، به کلیه اطلاعات و دانش فنی مورد نیاز ما آگاهی داشته باشد ، اما انتظار داریم که خیلی سریع بتواند خود را با نیازهای این بخش هماهنگ کند اما در بخش طراحی سعی می کنیم از همان ابتدا از اشخاصی استفاده کنیم که با علم روز هماهنگ بوده و به طراحی با نرم افزارهای پیشرفته امروزی کاملا آشنا باشند.
 
آیا به جزء سابقه و تجربه ای که خود افراد باید داشته باشند ،شما به منظور بالا بردن توان علمی مدیران مجموعه خود، برنامه ای دارید؟
بله ، ما در بخش های تولیدی شرکت دوره های آموزشی خاصی را که براساس الزامات ایزو تعریف شده است برای پرسنل تولید برگزار می کنیم در بخش های مهندسی و طراحی نیز ضمن اینکه پرسنل خود را تشویق می کنیم سعی می کنیم با پرداخت هزینه دوره ها و انجام هماهنگی لازم ،شرایط مناسب را برای آموزش آنها فراهم کنیم.
 
ارتباط شما با دانشگاه ها و مجامع علمی چگونه است ؟
ارتباط ما با دانشگاه ها صرفاً با هدف آموزش یا ارتقاء سطح علمی سیستم نیست همانطور که اشاره کردم محصول تولیدی ما بسیار خاص است و دانش مربوط به آن تقریباً جنبه انحصاری دارد و به شکل آکادمیک نمی توان آن را در سطح دانشگاهها مطرح کرد. به همین دلیل در حال حاضر ما تنها به منظور استفاده از تجهیزات آ زمایشگاهی و انجام بعضی از آزمایشات اولیه با تعدادی از دانشگاهها همکاری می کنیم.
 
به نظر شما آیا این ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضرورت ندارد؟
البته اما در باره نوع تولیدات و زمینه فعالیتی یکه ما داریم نا به حال چنین ضرورتی احساس نشده است.
 
آیا شما آمادگی و امکان لازم را برای این همکاری دارید؟
به عقیده من آمادگی برای هرموضوعی را صرفاً نیاز به آن موضوع ایجاد می کند .به این ترتیب قبل از هر اقدامی ابتدا باید نیاز یا ضرورت های لازم به وجود آید این که ما برای همکاری مشترک آمادگی داریم یا علاقه مند به همکاری هستیم یا خیر قبل از هرچیز به شناخت و تعریف ما از یک نیازمشخص بستگی دارد.
 
مهمترین شاخص ها ی موفقیت شرکت خود را در چه می دانید؟
ارائه محصولات با کیفیت و پاسخگویی به موقع به نیازهای مشتریان ، مهمترین سیاستی بوده است که ما ازابتدای فعالیت خود به آن توجه خاصی داشته ایم ، به طوری که با گذشت چندین سال از فعالیت دراین صنعت ، احساس می کنم که این روند بسیار موفق بوده است و اکنون درجایگاه بسیار مطلوبی قرار داریم علیرغم مشکلات بسیاری که از گذشته تا همین امروز هم با آن مواجه بوده ایم نه تنها کیفیت محصولات خود را حفظ کرده ایم بلکه شاهد ارتقاء و افزایش ظرفیت تولید خود در سال های اخیر نیز بوده ایم . امروز قادریم پروژه های بزرگ را در زمینه تامین یراق آلات در فرصت های زمانی کوتاه به انجام برسانیم .
 
پروژه های مهمی که انجام داده اید،کدامند؟
خط 400 کیلو ولت رشت – رودبار- زنجان از جمله خطوط بسیار پیچیده و سخت در مناطق کوهستانی و باد و برف خیز ناحیه زنجان و منجیل محسوب می شود و از اولین پروژه هایی است که شرکت نامدار افروز در سال 75 آن را با موفقیت به اتما رساند.
همچنین خطوط 400 کیلو ولت گلپایگان ، نیشابور – اسفراین ، سمنان – شاهرود- سبزوار و خوی – جلفا از دیگر پروژه های مهم انجام شده توسط این شرکت است
 
عمده مشتریان شما چه شرکت هایی هستند ؟
مشتریان اصلی ما عمدتا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شرکت های برق منطقه ای و سازمان توسعه برق هستند که در پروژه های اجرایی توسط آنها شرکت ما نقش تامین یراق آلات را بر عهده دار د.
 
نحوه تعامل و ارتباطی که با مشتریان خود دارید چگونه است ؟
معمولا ابتدا بعد از این که اجرای یک خط یا یک پروژه تعریف می شود ، کارفرما بر اساس نیازی که دارد تامین یراق آلات آن پروژه را مورد استعلام قرار می دهد . در این مرحله ما پیشنهاد خود را که شامل پیشنهاد مالی و فنی تامین قطعات مورد نیاز است ، ارائه می کنیم چنانچه این پیشنهاد مورد موافقت قرار بگیرد و ما امتیاز فنی و مالی مناسب را کسب کنیم مطابق ضوابط موجود قراردادی را با کارفرما منعقد می کنیم.
 
 
آیا این محصولات گارانتی دارند؟
بله ، تولیدات ما غالبا دارای گارانتی یک ساله یا طبق در خواست کار فرما دارای گارانتی دو ساله هستند و این گارانتی شامل تعویض کل قطعه ای است که معیوب است لازم به توضیح است ، خوشبختانه ما در طول 12 سال فعالیت خود هیچ موردی را درباره تعویض کالا پس از فروش نداشته ایم.
 
در زمینه فعالیت خود با چه مشکلاتی مواجهید؟
نقدینگی متاسفانه امروزه نقدینگی و شرایط نامناسب پرداخت ها ، نه صرفا مشکل ما بلکه معضلی است که فکر می کنم بسیاری از شرکت های خصوصی با آن دست به گریبان هستند. به طور مثال ،در مقایسه با خریدهایی که در گذشته خارج از کشور انجام می شد ، در زمانی که ما تازه به عرصه صنعت برق وارد شدیم ، نگرش ما این بود که شرایط ، برای شرکت های داخلی وخارجی یکسان در نظر گرفته خواهد شد.همانطور که در خرید های خارجی ملزم به گشایش LC هستند و خریدار حتماً باید از طریق بانک معتبر که مورد تایید خریدار و فروشنده است ، اقدام کند به این ترتیب فروشنده نیز با اطمینان خاطر می تواند پس از تحویل کالای تولید شده در یک چارچوب زمانی مشخص، مبالغ مربوط را از صورت وضعیت دریافت کند ، اما می بینیم این قضیه برای شرکتهای داخلی ، زمانبندی مشخصی ندارد به طوری که ما همچنان  کالاهای خودرا بر اساس قیمت هایی که در زمان مناقصه ارائه می شود .تحویل داده ولی مطالبات خودرا چند ماهه و دربعضی موارد حتی یکساله دریافت کرده ایم.
درحال حاضر اگر ما در مناقصه ای برنده شویم ، اززمان ارائه اسناد مناقصه تا انعقاد قرارداد وسپس تا وقتی که برای دریافت پیش پرداخت مراجعه می کنیم حدوداً 6ماه فاصله است ، درچنین شرایطی با توجه به درصد پایین پیش پرداخت های تعیین شده ، شرکن ما برای ادامه روند تولید وتامین مواد اولیه پروژه مجبور است تا مبالغ قابل توجهی را سرمایه گذاری و کالاهای مورد نظررا تولید کند صرف نظر از این مسایل ومشکلات ، بعد از تولید محصول وقتی ما آمادگی خودرا برای تحویل کالا اعلام کنیم دراین مرحله پس از گذشتن از مرحله تست و کنترل بازرسی و کسب مجوز حمل کالا که خود ،حداقل دو هفته به طول می انجامد پس از ارسال و تایید صورت وضعیت ورسید انبار توسط مشاور ،بالاخره به سیکل اداری کارفرما وارد مشویم واین فرآیند هم تنها با فرض اینکه بدون هیچگونه مشکلی وارد سیستم مالی خریدار شویم ،حدود 2 تا 3ماه توقف در فعالیتهای ما ایجاد می کند . جالب است بدانیدکه پس از این در بخش مالی شرکتها غالبا عدم تخصیص اعتبار یا کمبود منابع مالی را بهانه می کنند به این ترتیتب باید عرض کنم که ما بطور متوسط یک زمان پنج ماهه را برای تولید قطعات یک قرارداد صرف کنیم و بعد از تحویل قطعه و ارائه صورت وضعیت نزدیک به 12 ماه یا حتی طولانی تر تا زمان بازگشت سرمایه اولیه ما خواهد گذشت.ما اکنون صورت وضعیت هایی داریم که حدود 9 ماه معطل مانده است.
واین صورت وضعیت ها ممکن است شامل خسارت دیرکرد شوند ؟ اینطور نیست ؟
ببینید ، در شرایط فعلی آنچه که اکنون به عنوان خسارت دیر کرد در بعضی از قراردادهای ما لحاظ می شود ، عملا غیر قابل دریافت است .زیرا می بینم هرکدام از بخش های مالی و ذی حسابی شرکت های برق منطقه ای عملا به صورت سلیقه ای با این قضیه برخورد می کنند ، به طوری که باید گفت اگر ما بتوانیم تنها اصل طلب خود را دریافت کنیم به اصطلاح هنر کرده ایم و خسارت دیرکرد برای ما کاربردی ندارد .زیرا طبق محاسباتی که ما انجام داده ایم و براساس فرمول های ارایه شده ، مبلغ دیرکردی را که حتی در زمان مربوطه خودش پرداخت شود ، با توجه به تورم موجود در کشور ، حتی 20 درصد ضررو زیانی را که به خاطر تاخیر در پرداخت به ما وارد می شود ، جبران نمی کند.
 
 
مبلغ مطالبات شما چقدر است ؟
حدود 5/2 میلیارد تومان ، خاص مطالبات ما از شرکت های مختلف است .بخشی از آن بطور مستقیم به شرکت های برق منطقه ای و بخشی دیگر مربوط به شرکت هایی است که به صورت مستقیم خدماتی را به شرکت های برق منطقه ای ارائه می کنند و ما بطور غیر مستقیم تامین کننده یراق آلات آنها هستیم.
 
آیا فکر می کنید برای جبران اینگونه خسارات ، راهکارعملی وجوددارد؟
البته راهکار عملی جود دارد اما خواستن و تلاش در اجرای این راهکارها نیز اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد .یکی از مسایلی که ما اکنون با آن روبه رو هستیم ، مربوط به فرمت قراردادهایی
است که از سال های گذشته به تصویب رسیده و همچنان تا به امروز به صورت کلیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد .این فرمت ها بر اساس منطق زمان خود ، قابل اجرا بوده ، ولی در شرایط فعلی این منطق قابل اجرا نیست . درنتیجه از دیدگاه ما این قراردادها شبیه قراردادهایترکمانچای است که انجام تعهدات در آن کاملا یک طرفه است ، یعنی من به عنوان تولیدکننده یا سازنده ، موظف به انجام تعهدات قراردادی هستم وکارفرما هیچگونه مسئولیتی نسبت به آنها ندارد.
دومین عاملی مهمی که برای ما ایجاد دردسر می کند ، این است که دولت در اجرای پروژه های خود ، باید پیشاپیش بودجه های مربوطه را تامین کند ، نه اینکه من بعد ازساخت و تحویل کالایم و تایید صورت وضعیت ها توسط مشاور ، مجبور باشم به دنبال مطالبات خود بدوم ، یا مراحل سازمانی و سیستم اداری شرکت های مختلف را پیگیری کنم . بدون شک ادامه این روند ، با عث ایجاد شیفت در پرداختها می شود که متاسفانه تنها لطمه آن گریبانگیر تولید کنندگان است .زیرا ما موظفیم از توان مالی خودمان برای اجرای پروژه ها استفاده کنیم در حالی که توان مالی ما محدودیت دارد ، پس عملا ما امکان رشد و توسعه نداشته ، نمی توانیم پروژه های بزرگ را به انجام برسانیم .
 
مواد اولیه خود را چگونه تامین می کنید؟
متاسفانه یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به مسائلی است که در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد واین مساله تا حد زیادی ناشی از مسائل مالی است. زیرا در شرایطی که ما نمیتوانیم وجوه مطالباتمان را به موقع دریافت کنیم بالطبع در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز هم مجبوریم وابسته به بازار داخلی باشیم این مساله ازیک سو تنوع خرید مواد اولیه ما را محدود می کند و از سوی دیگر باعث می شود تا محصولی را که خریداری می کنیم ، 30 % گرانتر از قیمت جهانی باشد این فرایند ، تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده محصول تولیدی ما می گذارد، یعنی قیمت تمام شده ما بدلیل اینکه از مواد اولیه گرانتری تامین می شود، بالاتر از مشابه خارجی است .
 
در زمینه صادرات چه اهدافی را دنبال می کنید ؟
ورود به بازارهای جهانی و توسعه صادرات از بالاترین اهدافی است که ما اززمان آغاز فعالیت خود آن را در برنامه فعالیت خود لحاظ کرده ایم . اما متاسفانه هنوز به طورغیرمستقیم فعالیت صادراتی انجام نداده ایم.درشرایط حاضر با شرکت های نصب نیرو و صانیر که اجرای پروژه 225کیلوولتی و 30 کیلوولتی درسنگال را به عهده دارند در زمینه یراق آلات همکاری می کنیم .قبلا نیز پروژه ای را به همین صورت در افغانستان انجام داده ایم .فکر می کنم موفقیت ما در زمینه صادرات کاملا وابسته به شرایط آینده باشد .
 
آیا از دیدگاه شما شرکت نامدار افروز ، شرکت موفقی است ؟
موفقیت از دیدگاه هر مدیری تعاریف مختلفی دارد که در حقیقت ناشی از انتظارات و توقعاتی است که یک مدیر از چگونگی و روندفعالیت های یک مجموعه دارد . با این وصف فکرمی کنم حدود 70 درصد انتظاراتی را که من و سایر همکارانم از این شرکت داشته ایم ، برآورده شده است .توسعه و افزایش توان تولیدی شرکت ،تنها در فاصله ده سال و مطرح شدن به عنوان یک شرکت تولید کننده یراق آلات معتبر درداخل کشور مهمترین موفقیتی بوده است که نصیب ما شده و به آن افتخار می کنیم.
 
30درصد باقیمانده چطور؟
همانطور که قبلا هم اشاره کردم 30 درصد باقیمانده مربوط به انتظاراتی است که مااز خود برای حضور در بازارهای جهانی داشته و داریم اما بدلیل مشکلات موجود بر سر راهمان هنوز توقیفی در این زمینه حاصل نشده است .امیدوارم با رفع مشکلات حاشیه ای بتوانیم فرصت حضور وعرضه محصولات خودرادر بازارهای جهانی بدست می آوریم .
 
نقش و جایگاه سندیکا را چطور ارزیابی می کنید و چه انتظاراتی از این تشکل دارید؟
سندیکا اگر می خواهد تفکر سندیکایی را جا بیاندازد ، اولا باید تونایی ایجاد ارتباط قوی در میان اعضای خود را داشته باشد و ثانیا علاوه بر توانایی در تصمیم گیری هایسازنده و اجرایی،بتواند از منافع مادی و معنوی اعضای خود دفاع کند .
اینطور به نظر می رسد که با گذشت 3 سال از فعال شدن نسبتا قوی سندیکا انتظارات ما هنوز به طور واقعی به چشم نمی آید و تصمیمات سندیکا بعضا به طور مقطعی استدلیل این موضوع شاید عدم همکاری و حمایت اعضای سندیکا یا اجتناب از برخوردهای جدی و محکم سندیکا در مقابله با مسائل مختلف باشد.ولی به هر صورت سندیکا زمانی مفهوم و جایگاه واقعی خود را پیدا می کند که از یک سو ارتباطات خود را با اعضایش بیشتر کند و از سوی دیگر قدرت خود را دراجرای مصوبات افزایش دهد.
نشریه ستبران
۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ ۱۹:۰۶

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.