English
چهارشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۸, ۱۰:۴۵
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعتبار 90 میلیارد تومانی برای برقی کردن خط آهن مشهد - تهران

اعتبار 90 میلیارد تومانی برای برقی کردن خط آهن مشهد - تهران
مدیر عامل راه آهن از اختصاص اعتبار 90 میلیارد تومانی برای اجرای طرح برقی کردن خط آهن مشهد - تهران در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالعلی صاحب محمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره برقی کردن راه آهن تهران-مشهد، گفت: در سالجاری 90 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای اجرای این طرح تخصیص داده شده است.

معاون وزیر راه وترابری اعلام کرد: به محض تامین اعتبار، راه آهن از طریق فراخوان، سرمایه گذار این طرح را انتخاب کرده و این پروژه عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه 15 درصد از اعتبار طرح های فاینانس شده از طرف دولت تامین می شود، تصریح کرد: این 90 میلیارد تومان سهم 15 درصدی دولت برای اجرای این طرح مهم است.
صاحب محمدی در ادامه در خصوص برقی کردن راه آهن تهران-قم از تفاهمی در طول هفته گذشته با مسئولان شهر قم خبر داد و اعلام کرد: بر اساس نتایج این تفاهم مطالعه اجرای طرح در سال 89 عملی خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیتهای بخش خصوصی و یا سرمایه گذاران خارجی، گفت:  برای اینکه بتوانیم به توسعه شبکه ریلی شتاب بیشتری دهیم، این پروژه با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و ترابری در خصوص راه آهن اصفهان-شیراز نیز تصریح کرد: این پروژه در دو مرحله موقت و قطعی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از زمان بهره برداری موقت پروژه همواره یک قطار در مسیر شیراز-مشهد از این خط استفاده می کند، گفت: در ایام عید نوروز نیز 2 قطار در مسیر تهران-شیراز به این خط اضافه شد که هم اکنون این قطارها در این مسیر در حال تردد هستند.
صاحب محمدی، اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم ناوگان جدیدی را در شبکه ریلی جذب کنیم تعداد قطارهای این مسیر را افزایش خواهیم داد.
وی در خصوص توسعه شبکه راه آهن در کشور، اظهار داشت: در سالجاری 3 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال ساخت است در عین حال 11 هزار کیلومتر دیگر نیز در مرحله مطالعه قرار دارد که توسط راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مجموعه وزارت راه و ترابری انجام می شود.
این مقام مسئول در خصوص سئوال دیگری مبنی بر تغییر کاربری محل کنونی قطار تهران–تبریز و سرنوشت آن پس انتقال به زیر زمین گفت: این محل مورد بررسی و مطالعه مشاور قرار خواهد گرفت و با توجه به نیاز های مردم، کشور و راه آهن در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
خبرگزاری مهر
۲۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۸:۰۹

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.