English
شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۹, ۱۶:۱۰
به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

راه‌هایی برای افزایش شادابی و طول عمر

افرادی که سیگار می‌کشند چند سال شانس زندگی را از دست می‌دهند. به علاوه انواع بیماری‌های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی مانده را کاهش می‌دهد.
سرچشمه جوانی و شادابی چیست؟ گذر عمر امری اجتناب‌ناپذیر است. با این حال همه انسان‌ها تمایل دارند که در این گذار ناگزیر زندگی همچنان سالم، شاداب و زیبا باقی بمانند.

به گزارش ایسنا، در وبلاگی آمده است: اگر می‌خواهید طول عمرتان افزایش پیدا کند، همیشه شاداب، همیشه فردی خندان و دارای زندگی بهتری باشید در ادامه این متن راه‌هایی از روش‌های رسیدن به این خواسته معقول را به شما تقدیم می‌کنیم.

قهقهه زدن: محققان می‌گویند که خنده بهترین دارو است که موجب ارتقا پاسخ ایمنی، کاهش قند خون، افزایش جریان اکسیژن در بدن و بهبود کیفیت خواب می‌شود. جریان متوسط خون در هنگام خندیدن و بعد از آن 22 درصد افزایش می‌یابد در حالیکه استرس‌های روحی جریان خون را 35 درصد کاهش می‌دهد.

ترک سیگار: افرادی که سیگار می‌کشند چند سال شانس زندگی را از دست می‌دهند. به علاوه انواع بیماری‌های مزمن ناشی از مصرف سیگار نیز کیفیت عمر باقی مانده را کاهش می‌دهد.

ازدواج : مطالعات نشان می‌دهد که درصد مرگ و میر در افراد مجرد به طور بارزی بیشتر از افراد متاهل است.

ورزش بیشتر: ورزش باعث تقویت قلب و افزایش پمپ خون می‌شود. کلسترول و فشار خون کاهش می‌یابد. عامل پیشگیری و کنترل دیابت است. ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. آیا همه این مدارک کافی نیست تا گویای مزیت واقعی ورزش برای سلامت فرد باشد.

فعالیت مغزی: بازی شطرنج، مطالعه روزنامه، حل جدول از جمله فعالیت‌های مثبت مغز است. فعالیت‌های مغزی مانع از بروز آلزایمر می‌شود.

کمتر در معرض نورخورشید قرار گیرید: استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی و کلاه لبه پهن مانع از آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌شود و احتمال بروز سرطان پوست (شایع‌ترین نوع سرطان) را کاهش می‌دهد.

ملاقات پزشک: ملاقات منظم پزشک عمومی می‌تواند شانس زندگی سالم را افزایش دهد. زیرا انجام معاینات توصیه شده توسط پزشک، پیشگیری به موقع از بروز انواع بیماری‌ها را میسر می‌کند.

خوردن ماهی: خوردن حداقل دو وعده غذایی ماهی در هفته بسیار مفید است. زیرا احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. مانع از لخته شدن خون، کاهش مقدار چربی و احتمال چاقی می‌شود. بعلاوه سرشار از مواد مغذی مثل سلنیوم، پروتئین و آنتی اکسیدان است.

خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه: بروکلی، کلم، موز و سایر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است.

کاهش مصرف الکل: زیاده روی در مصرف الکل شانس زندگی بیشتر را کاهش می‌دهد.

خوش‌بینی و تفکر مثبت: شانس زندگی افراد دارای این خصلت 19 درصد افزایش می یابد. این چنین افرادی کمتر رنج می‌برند.

کاهش مصرف چربی: غذاهای کم چرب احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

مراجعه به دندانپزشک: مراجعه مرتب به دندانپزشکی و معاینه دندان‌ها از بروز انواع بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری می‌کند. زیرا این بیماری‌ها به نوبه خود منجر به بروز بیماری‌های تنفسی و قلبی می‌شود.

کنترل استرس: کنترل استرس به هر طریق ممکن مثل دریافت مشاوره، مدیتیشن و یا ورزش شانس زندگی را افزایش می‌دهد. استرس باعث کاهش جریان خون، افزایش کلسترول، کاهش فعالیت مغزی و ضعف سیستم ایمنی می‌شود.

برگشت به مدرسه: ادامه تحصیل و یا آموزش مداوم در زندگی کیفیت زندگی سالم را ارتقا می‌دهد.

خوردن ویتامین‌ها: ویتامین‌های مختلف مانع از بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. یکی مولتی ویتامین خوب حاوی مواد معدنی، آمینواسید، عصاره گیاهی و سایر مواد مغذی است.

نوشیدن چای سبز: نوشیدن چای سبز احتمال بیماری‌های قلبی، عروقی را کاهش می‌دهد.
ایسنا
۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۵۹

نظرات کاربران (مسئولیت درج شماره تماس در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی، با کاربر است.لطفا دقت فرمائید)


نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000  

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنایع آب، برق، نفت و انرژی می‌باشد.